Rerakan

Tuesday 26 April 2011

tablet pc : yang mana satu pilihan anda

skang nih kegilaan kepada tablet pc dah makin menjadi2 dan berjangkit termasukk laaaaaaa aku jugak sekali ,,,,
soooo aku ada wat sedikit survey pasal benda alah nih la mari kita lihat yang mana terbaik n yang mana paling berguna,,,,so skang nih aku dah pilih beberapa tablet pc yang aku rasa berkenan di hati ,,,,,,antaranya ialah ipad, htc flyer,motorola xoom, samsung galaxy tab.
riview yang pertama

Apple Ipad
bagi aku yang nih adalah memula pelopor mengeluarkan tablet pc untuk kegunaan org ramai, ipad  good job apple,,,,apa yang best ipad nih skang nih definitely harga nya cheap churp serendah rm 1199 harga dah ble dpt untuk wifi n 1599 utk 3G ...everything is ok n is alright kecuali bila bg pengguna yang tangan nya yang cpt kering or x lmbab,,bila anda pegang ipad nih anda akan rasa slippery bila pgang ipad nih ,,rasa cam ralat je nak bawak kemana2 n nak bagi org pinjam tgk2 kejap,,,tapi xpe masalah tu ble selesai kalu anda pki kan somthing utk ipad ni h ble mengurangkan tahap ke slippery nya itu,,,,
Ipad 2
hadir nya abang ipad nih telah membawa pemikiran yang berbelah bahagi terhadap pembeli ipad 1 di mana kecelaruan ini berlaku apabila ipad 2 nih telah membawa tahap ipad2 jauhhhhhhhh ke depan dimana kelajuan yang sunggguh damn laju,,, kelajuan memproses data 2X lagi laju dari ipad 1,,,,,,dan kelajuan graphic ipad2 sehingga 9X ganda laju ,,,,,maknanya more entertainment coming ,,,,bestttt ,,,betul2 membuatkan aku sangat ingin memiliki,,,, fuhhhh but the prob is the price ,,,,,strategy pemasaran apple nih yang mengeluarkan ipad 2 nih dengan cepat walupun belum hampir setahun lagi ipad 1 di keluarkan bagi mengambil balik market yang telah hilang di ambil sedikit2 oleh samsung. soooo dengan ipad 2 nih anda ble wat  video call face time lagi terbaikkkk xda y ble celen lagi setahu aku,,,,,,

TBC,,,,

samsung galaxy tab

ok bagi yang nih plak the first lawan ipad bg kat mesia aku rasa sebab selain ipad yang ni la di antara menonjol gak ha ,,, ok let see apa yang kelebihan yang nih berbanding ipad , emmm aku rasa galaxy nih banyak some extra feutures contoh nya ble wat voice call , video call,sd card slot up 32GB , n yes have usb connectivity apa tu usb connectivity ala tmpt y korg selalu cucuk pendrive tu la , skang nih galaxy tab ada 2 jenis satu wifi only n 1 satu lagu wifi 3G ,,,,,bagi yang wifi tuh ada 16/32 GB n bagi yang 3G plak hanya 16 GB sahaja ,,,,,so bagi aku yang nih ada lah the best option bagi yang nak wat jadi tepon n tablet pc sbb 2 kerja ble wat sekali gus ,,,,,berbanding ngan ipad 1,,,,,, dari segi graphic nya plak ok je ,,,sebab bila korang surf tuh masa korang nak scroll ke bawah or ke atas ada skit la beza n stuck a bit tapi x effect sangat,,, bagi harga nya plak aku rasa ok la  sebb tuk yang 3G standard harga dlm 1599 n wifi only dlm harga 1250 tp ada yang ble ofer murh skit ,,,,tapi yang perlukan korg pastikan nak beli nih ialah sama ada ORIGINAL or AP.

 
Samsung galaxy Tab 2 ( 10.1 n 8.9)

so bagi aku yang nih adalah yang terbaik bagi personally aku so farr,,,,,, di mana some features adalah sama je ngan galaxy tab 1 tuh cuuuuma nya ,,,,tab 2 nih didatangi dengan dual core processor makna nya berkali ganda laju la speed serta juga menggunakan 3.0 honeycomb yang mana software nya lebih smoooooth , ringan nya plak setengah kilo je beli durian pun berat lagi ,,,,,,,pastuh camera plak belakang 8mp depan 2mp, bunyi nya tak mengecewakan ada surround lagi tuh ,,,,,,cuma yang x best nya :( xda USB connectivity hampeh ,,,,,,yang lain mmg terbaik ,,,,,harga dijangkakan dlm lingkunga 2499

HTC Flyer

kedatangan HTC flyer nih bagi aku akan menceriakan lagi minda para2 peminat tablet ,,,yang mana htc flyer nih ada kehebatan nya sendiri ,,,,,htc flyer nih besarya hanya sebesar samsung galaxy tab ala kalu nak senang citer korang amik sehelai kerta A4 korang lipat 2 besar tu lah gambaran asas nya ,,,,,, speed process nya plak  1.5ghz maka laju sesuai ngan saiz badan nya itu ,,,,,,,yang lain2 features tuh sama je ngan tablet lain ,,,,apa yang lain y aku suka tntang htc flyer nih adalah ,,,,,,ada pen tuuuuu ,,,apa yang hebat sangat pasal pen nih  emmmm kalu nak tau korang ble conteng2 htc flyer korang tuh so senang la korg nak mark apa2 yang patut nk lukis ke ,,,,,,menarik? memg menarik ,,,,,,,dan juga kelainan satu lagi platform htc flyer nih ada sekali htc sense punya program ,,,,memg best ala mcm dala ]m iklan maxis tuh ,,,,,korg bpe wat mcm kompas ,,,tapi ada peta camne menarik x ,,,,,,harganya plak di anggar kan 2499 sheeet :( ,,,,,and yang aku rasa best nya pla maxis menawarkan pada harga package 199 dan telah di konferem kan oleh org besar maxis sindri jean pascal van overbeke.

motorola xoom

hmmmm apa yang aku nk bagitau kehebatan motorola xoom ,,,,dah lama sebenarnya motorola keluarkan produk2 yang baru nih yang latest la ,,,tablet pc dia ,,,,,apa yang special ,,,,,,function and features kelebihan motorola xoom nih sama je cam samsung galaxy tab,,,,, cuma xtra nya ada USB connectivity n dual core processor ,,,,n what extravaganza features ialah when 4G line dah ada ,,,ble upgrade tuh ,,,tapi charge may apply ,,,,,harganya plak anggaran di letak 2300 > 2599 ++++ . 

No comments: